Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

Ξεφοντάρισμα

Ίσως το πιο ενδιαφέρον "τρικ" που μπορείς να κάνεις με το Photoshop είναι να ενώσεις φωτογραφίες για να δημιουργήσεις ένα τελείως μοναδικό αποτέλεσμα. Για να το πετύχεις όμως επαγγελματικά, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τα "υλικά" που θα χρησιμοποιήσεις είναι τα καλύτερα. Γι'αυτό:
  • η ανάλυση όλων των φωτογραφιών πρέπει οπωσδήποτε να συμβαδίζει
  • το ξεφοντάρισμα πρέπει να είναι λεπτομερέστατο
  • τα χρώματα πρέπει να δένουν αρμονικά μεταξύ τους
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το ξεφοντάρισμα, δηλαδή, την απομόνωση του θέματος που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε στο μοντάζ μας.
Το πιο επαγγελματικό εργαλείο γι' αυτή την δουλειά είναι η πένα (pen tool).


Το βασικό χαρακτηριστικό αυτού του εργαλείου, είναι ότι χρησιμοποιεί τις "καμπύλες Berzier" για να δημιουργήσει ένα σχήμα. 
Ξεκινήστε επιλέγοντας το εργαλείο και κάντε ένα κλικ στην αρχή της εικόνας που θέλετε να απομονώσετε. 

Το πού θα βάλετε το επόμενο σημείο, εξαρτάται από την επόμενη καμπύλη. Δείτε το επόμενο σχήμα, και πειραματιστείτε λίγο με την ατραπό (path) που δημιουργείται.

Ο κανόνας πάει ως εξής: 
  • Η αριστερή "ευθεία ελέγχου", κοντρολάρει την προηγούμενη καμπύλη, και η δεξιά την επόμενη που θα σχηματιστεί.
  • Αν πατάμε το shift την ώρα που σχεδιάζουμε, οι "ευθείες ελέγχου" "πατάνε" πάνω σε άξονα 45 μοιρών.

Μπορεί να φαίνεται δύσκολο στην αρχή, όμως είναι το Α και το Ω στον σχεδιασμό. Μόνο με την πένα θα μπορέσετε να έχετε το αποτέλεσμα που θέλετε. 

Κάτι βασικό που πρέπει να έχετε υπ'όψη όταν σχεδιάζετε, είναι το τι κάνουμε όταν έχουμε στην εικόνα μας καμπύλη-γωνία. Για παράδειγμα ξεφοντάρουμε ένα χέρι ανθρώπου, και όταν φτάνουμε στην μασχάλη, πρέπει να αποτυπώσουμε την γωνία που σχηματίζεται.
Εύκολο:
Συνεχίζουμε και σχεδιάζουμε την καμπύλη κανονικά, και όταν φτάσουμε στη γωνία που θέλουμε, πατάμε το Alt και κάνουμε κλικ πάνω στο τελευταίο σημείο που σχεδιάσαμε. Αυτό που παρατηρούμε αμέσως είναι ότι το εικονίδιο της πένας προσθέτει μία γωνία κάτω δεξιά στο εικονίδιό της. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, δηλαδή, να κάνουμε κλικ πάνω ακριβώς στο σημείο.


Αυτό που θα συμβεί, είναι ότι θα σβήσουμε την δεύτερη ευθεία ελέγχου και με αυτό τον τρόπο θα αποκλείσουμε την καμπύλη από τον σχεδιασμό μας. Θυμίζω ότι οι ευθείες ελέγχου κανονίζουν τις καμπύλες. Χωρίς ευθείες ελέγχου δεν υπάρχουν καμπύλες. Όμως, σε αυτή την περίπτωση, θέλουμε την προηγούμενη καμπύλη, και αυτός είναι ο τρόπος να την κρατήσουμε.

Τέλος, αφού σχεδιάσουμε όλο το σχήμα μας, φτάνουμε στο κλείσιμο. Για να ολοκληρωθεί μία ατραπός (path) πρέπει να κλείσει. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να σιγουρευτούμε, ότι θα πατήσουμε ακριβώς πάνω στο αρχικό σημείο (point) που σχεδιάσαμε
Το Photoshop μας βοηθάει σε αυτό, προσθέτοντας ένα μικρό κύκλο κάτω δεξιά στο εικονίδιο της πένας. Μόνο όταν το δούμε, κάνουμε κλικ.


Ωραία, τώρα τελειώσαμε με το δύσκολο μέρος, και τσεκάρουμε τη φωτογραφία μας να δούμε αν μας αρέσει το αποτέλεσμα. Αν όχι, τότε θα μας βοηθήσει ένα άλλο εργαλείο, που βρίσκεται λίγο πιο κάτω. Το Direct Selection Tool. Προσοχή, μην το μπερδέψετε με το Path Selection Tool, το οποίο είναι για να μετακινείτε ολόκληρο το path


Επιλέξτε το και πειραματιστείτε λίγο, κάνοντας κλικ πάνω στα σημεία που αποτελούν το path, μετακινώντας τα λίγο. Αν δεν εμπιστεύεστε το χέρι σας στην αρχή μπορείτε να τα μετακινήσετε και με τα βέλη στο πληκτρολόγιό σας. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε τις ευθείες ελέγχου και να τους αλλάξετε τη φορά. Είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο και σωτήρας σε περιπτώσεις που κάποια καμπύλη δεν σας πήγε καλά.

Επόμενο βήμα είναι να εμφανίσουμε το πάνελ paths από το μενού Window. 


Εκεί θα δούμε το ακριβές σχήμα του path που σχεδιάσαμε. Τώρα πρέπει να επιλέξουμε το θέμα μας. Ο πιο γρήγορος τρόπος είναι με πατημένο το Ctrl στο πληκτρολόγιο να πατήσουμε πάνω στο εικονίδιο του path στο πάνελ. Αμέσως βλέπουμε το εικονίδιο "χέρι" να αλλάζει και να προσθέτει ένα τετράγωνο επιλογής. Κάνουμε κλικ, γίνεται η επιλογή, και τώρα έχουμε δύο επιλογές, εξαρτάται πού θέλουμε να σώσουμε τη νέα μας φωτογραφία. Αν πούμε ότι θέλουμε να την σώσουμε σε ένα νέο αρχείο, τότε κάνουμε Cut (Ctrl X), νέο αρχείο (Ctrl N) και paste (Ctrl V).


Εγώ συνήθως σβήνω το Layer background γιατί θέλω καθαρά αρχεία.


Η δεύτερη επιλογή είναι, όπως έχουμε επιλεγμένο το θέμα μας, να κάνουμε το Layer από Background που είναι Layer πατώντας δύο φορές πάνω του, να πάμε στο μενού Select→Inverse (Shift+Ctrl+I), να πατήσουμε backspace.


Η διαφορά είναι ότι στην πρώτη περίπτωση κρατάμε και το αρχικό αρχείο, ενώ στη δεύτερη το σβήνουμε. Βέβαια, αυτό εξαρτάται και από αν θα πατήσουμε Save ή Save as.

Σώζουμε το αρχείο και είμαστε έτοιμοι για το μοντάζ μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SYNC ME @ SYNC