Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Layer Style

Αφού ξεκινήσαμε με το κεφάλαιο Layers, ας το προχωρήσουμε λίγο.

1. Πάμε από το μενού Layers → Layer Style
και πάμε στο αγαπημένο μου → Bevel and Emboss.

Στην γραφιστική, Emboss σημαίνει ανάγλυφο.

Έχετε δει κάρτες που σε κάποιο σημείο τους είναι πιεσμένο το χαρτί με τέτοιο τρόπο
που να "σηκώνεται" το χαρτί προς τα έξω και να σχηματίζει γράμματα ή σχήματα;
Αυτό είναι το ανάγλυφο.
Όταν είναι πιεσμένο από κάτω προς τα πάνω λέγεται Emboss
ενώ όταν είναι πιεσμένο από πάνω προς τα κάτω λέγεται Deboss.
Bevel σημαίνει πάλι ανάγλυφο με άλλη όμως τεχνική. 
Στο Photoshop, αυτό το ανάγλυφο γίνεται τεχνητά και μας δίνει την εντύπωση του τρισδιάστατου. 


2. Στο πεδίο Structure πειράζουμε το στυλ, την τεχνική, το βάθος του ανάγλυφου, την κατεύθυνση,
το μέγεθος και το πόσο μαλακά θα "σβήνει" στις άκρες του.

3. Στο πεδίο Shading ρυθμίζουμε τη σκίαση που θέλουμε.
Μετακινούμε τον μικρό σταυρό στον κύκλο για να ρυθμίσουμε την κατεύθυνση του φωτός
(που υποτίθεται πέφτει πάνω στο αντικείμενό μας).

 Στο Gloss Contour ρυθμίζουμε την καμπύλη της σκίασης και είτε διαλέγουμε μία έτοιμη,
είτε φτιάχνουμε εμείς μία (αυτό θα το δείτε στην πράξη μόνοι σας).

Το Anti-Alised να το έχετε υπόψη σας γιατί υπάρχει σε πολλά πάνελ.
Σημαίνει "εξομάλυνση". Μας βοηθάει όταν εφαρμόζουμε μία εντολή να εξομαλύνουμε κάποια πίξελ
που βρίσκονται σε χρωματικές άκρες και δημιουργούνε έντονο κοντράστ.
Ψηλά γράμματα ίσως, όσο όμως προχωράτε θα θέλετε πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα στις φωτογραφίες σας.


Τώρα, ακόμα και η σκίαση χωρίζεται σε δύο μέρη.
Highlights γενικά ονομάζουμε τις περιοχές που πέφτουν τα "μεγάλα φώτα"
και είναι πάνω πάνω στην επιφάνειά μας και 
Shadows ονομάζουμε τις "μαύρες" σκιές. Αυτές που βρίσκονται από κάτω.

Στο τελευταίο πεδίο εκτός από τα χρώματα των δύο σκιάσεων,
μπορούμε να αλλάξουμε και το Blending mode
(τον τρόπο που θα αλληλεπικαλύπτεται η σκίαση με το αντικείμενό μας)
και το Opacity (το πόσο τοις εκατό θα εφαρμοστεί η σκίασή μας) 


Όσο περισσότερο παίξετε με τις ρυθμίσεις (θυμηθείτε ότι υπάρχουν άπειροι συνδιασμοί,
όπως στα περισσότερα πάνελ του Photoshop) τόσο καλύτερα θα καταλάβεται "τι συμβαίνει".

Εγώ έφτιαξα αυτό:   




SYNC ME @ SYNC